dilluns, 21 de gener del 2008

EL "LIBRO" de Rajoy

Mariano Rajoy té una especial dialèctica (??) que em posa prou molest . Un costum, un recurs (??) en la seua oratòria, especialment en campanya electoral - qué en estos darrers quatre anys ha sigut tan llarga com eixe temps, quatre anys!! - , que és tan pedestre, tan simplista i reduccionista , per no dir reduïda fins al no res, al buit més "excels" , que em sembla tot un insult per als qui l'escolten, de grat o sense ganes.

El líder (??) del Partit Popular d'Aznar i d'Aguirre, ha dit hui frases tan gloriòses com que volia parlar de "su libro; no del libro de otros...sino del libro, sí. Que es el libro de los españoles..." (sic)
L'excel.lència de la frase és de nassos, amics. Però, clar, en la composició dels seus discursos, de les seues intervencions públiques, eixa manera de construir el seu argumentari - el "libro" hui, un altre dia és l'economia , la política antiterrorista, l'anticatalanisme , l'"antitotelquenosigaexactamentcomellpensaquehadeser" - Rajoy sempre apel.la a "los españoles, la gente normal, la gente de la calle..." No em direu que no és pobríssim tot això , tot i que té un rerefons d'intent per demostrar que la SEUA és l'única política vàlida. Ell té i domina "la raó universal" , tot és fàcil amb ell..."Con Rajoy es posible"...és el lema pre-campanya del PP.

I quan insisteix - i la que ens espera! - en què "yo vengo a hablar de las personas corrientes, las normales..." - no puc sinò sentir que m'està dient que, com que jo no pense com ell, sóc anormal, exòtic, estrany...i no meresc la seua benedicció.

Ni falta que em fa. Ni a mi ni als milions d'espanyols (sí, senyor Rajoy, també en sóc, d'espanyol jo...O no?. Com vosté no, és clar !) que tenim llibres, uns quants, llegits i molts per llegir...inclús el que vosté vol presentar-nos...i potser no tinguem massa ganes ni tan sols, de fullejar-lo.