dissabte, 7 d’abril del 2007

"REMAKE"

Acabe de saber que alllò que se'n diu "el més selecte" de la música (i els músics) britànica celebraran d'ací a no res els 40 anys de l'aparició d'un dels àlbums més decissiu dels anys seixanta - i els posteriors, fins ara, vaja - , obra de The Beatles. El "Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band" serà "revisat" i gravat de nou durant una emissió des dels estudis de la BBC 2, el pròxim dia 2 de juny.

La idea de l'aniversari amb tota esta gran celebració i ritual (a més de la ben pensada rendibilitat econòmica) - no s'han esperat als 50 per possibles contigències de salut d'alguns dels participants, supose, però tant se val - em sembla , com quasi totes les d'esta traça, perillosa. I no em sap greu que algú puga dir-me nostàlgic o conservador, o, fins i tot reaccionari , si em decante perquè les coses que estaven ben fetes es deixen com estan...I l'obra mestra de l'any 1967 és això. Com és una icona d'aquells anys - ai!, no serà que no vull adonar-me que tinc 40 anys més que en aquell moment? ; definitivament: no...sóc molt conscient i m'encanta haver arribat fins ací sense massa entrebancs - com és , deia, una obra molt ben parida i realitzada pels seus autors en aquell moment , una revisió, una "re" (el que calga posar) pot resultar des de pobra al que és pitjor, incoherent o potser un desastre.

De tota manera, i de la mà què, en moltes d'estes coses , està al darrere, la del músic (que ja no exerceix com a tal) Bob Geldof, em fa l'efecte que pot acabar sent...una creïlla. Crua. I la pregunta que ara em faig és si calia: vostés què diuen: Calia fer això? Si quan arribe el 2 de juny, he de retirar el que dic ara, uns mesos abans i mentre els factors de la revisió del Sergeant Pepper's...treballen, me l'embeinaré.

Ah! I per si algú pot pensar una altra cosa: crec que moltes segones parts....han sigut millors que moltes primeres. I tant que ho crec!