dimarts, 20 de febrer del 2007

DONES

Sóc un dels més devots de la bona publicitat, la que està ben feta, la que presenta qualsevol producte amb inteligència i estètica. Però també la que, sent el que ha de ser un missatge publicitari, és a dir, eficaç, no molesta ni insulta el bon gust, les ideologies - conservadores o de progrés( no llegiu "progres", per favor!) . Publicitat i anuncis tants com n'hi han , majoritàriament obrin mercats i consoliden mercaderies, modes...Vendre sense ofendre.

Doncs bé, hui - contràriament al que he mantingut en altres ocasions - he de posar-me totalment del costat de la protesta que ha fet l'Observatori de la Imatge de l'Institut de la Dona . Han demanat la retirada d'un anunci - impactant en la presentació i els protagonistes - de la firma de moda Dolce & Gabbana. Un home, jove i fibrat, agarra fortament una xica jove també i espectacular que porta un vestit de bany i uns tacons d'agulla finíssima. La té bloquejada amb força i en actitud amenaçant, no gens afectuosa. L'escena la completen altres quatre xics que contemplen la parella amb expectació, com individus que podrien ser els acompanyants d'un violador que esperen que acabe la seua acció per continuar ells, un rere l'altre. ç

L'anunci, segons l'organisme de la dona que ha demanat que l'empresa que el traga del mercat, incita a la violència contra les dones i de la seua contemplació "es pot deduir que és admissible la força con un mitjà per imposar-se a les dones".

Tot és casual, però esta polèmica coincideix en el temps amb la mort, a mans de les seues ex parelles , de dos dones . Ha sigut hui a Madrid i el segon dels casos - del que hem tingut notícia fa unes hores - ha sigut ben sagnant: ell, sense cap dignitat, ha atropellat la dona , de 45 anys, repetidament i després ha fugit amb el seu cotxe, que li ha servit d'arma homicida.